Gesprek met onze klanten: Elke Tielemans van UNIZO vertelt waarom ze samenwerkt met Freelance Office

Freelance Office ging in gesprek met Elke Tielemans van Unizo, de organisatie die zelfstandige ondernemers in Vlaanderen en Brussel een veelzijdige ondersteuning biedt. Hier deelt Elke Tielemans, Provinciaal Directeur van UNIZO Vlaams-Brabant en Brussel, haar ervaringen met de administratieve ondersteuning van Freelance Office. Freelance Office bood Unizo een flexibele oplossing voor een openstaande vacature, waardoor de druk op het team werd verminderd totdat er een nieuwe vaste medewerker werd aangenomen.


Freelance Office: "Hallo Elke! Laten we het hebben over Unizo en de samenwerking met Freelance Office. Kun je ons vertellen over de situatie op de werkvloer voordat jullie bij ons aanklopten?"

Elke: "Zeker! We hadden een vacature voor een administratief medewerker/ office manager. Terwijl we wachtten op de aanwerving van een nieuwe vaste kracht, vulden we de leegte tijdelijk op met een werknemer van Freelance Office, Katrijn. We merkten dat het meteen de druk op ons team verlichtte. De samenwerking was zo positief dat we haar zelfs na het invullen van de vacature enkele uren per week aan boord hielden voor extra administratieve ondersteuning." 


Freelance Office: "Dat horen we graag! Hoe verliep het matchmaking proces met Freelance Office voor jou?"

Elke: "Saartje begreep meteen het profiel dat we zochten. Het ging niet alleen over vaardigheden, maar ook over persoonlijkheid, vooral omdat we iemand nodig hadden die in direct contact stond met ondernemers en een schakel kon zijn naar andere collega's. Het was geruststellend om te weten dat Saartje niet alleen keek naar vaardigheden, maar ook naar de persoon achter het profiel. We kregen drie profielen voorgesteld, waar Katrijn bovenuit sprong. Saartje heeft echt onze verwachtingen waargemaakt."


"Het was geruststellend om te weten dat Saartje niet alleen keek naar vaardigheden, maar ook naar de persoon achter het profiel."

 

Freelance Office: "Geweldig om te horen! Hoe ben je eigenlijk bij Freelance Office terechtgekomen?

Elke: "Grappig genoeg op één van onze eigen UNIZO activiteiten. Ik ontmoette Saartje op het juiste moment, toen we net de vacature hadden gelanceerd. Het benadrukt hoe waardevol een netwerk is. Zeker en vooral ook voor ondernemers." 

 

Freelance Office: "Soms zijn het echt de onverwachte hoeken die een oplossing bieden. Hoe verliep de opstart van de ondersteuning door Katrijn?"

Elke: "Katrijn, die ook in bijberoep onderneemt, kon zich snel identificeren met onze leden. Haar snelle integratie en voorafgaande research waren opvallend. Hierdoor konden we onze doelstelling om binnen twee werkdagen vragen te beantwoorden, behalen. En belangrijk, het zorgde dat de overgang voor ons team en onze leden naar een vaste medewerker geruisloos verliep."

 

Freelance Office: "Dat klinkt als een soepele overgang! Hoe hebben jouw collega's de samenwerking met Katrijn ervaren?

Elke: "Katrijn werkt enkele uren gespreid over de week aan onze opdracht en komt wekelijks 1 dag naar kantoor. Live contact is belangrijk voor ons, en het maakt de drempel om vragen te stellen lager. Ze werd meteen omarmt door het team, waardoor ze aanvoelt als een collega, niet zozeer als een freelancer." 

 

Freelance Office: "Interessant perspectief! Hebben jullie klanten iets gemerkt van de samenwerking met Freelance Office?"

Elke: "Niets, en dat is positief. Katrijn werkt namens Unizo, gebruikt ons mailadres en zorgt voor continuïteit. Dat was voor ons cruciaal."

 

"Focus op je kernactiviteiten en neem mensen aan voor taken die je zelf geen energie geven. Ze brengen niet alleen expertise, maar brengen ook veel ervaring mee."


Freelance Office: "Tot slot, wat zou je tegen andere ondernemers zeggen die overwegen administratieve ondersteuning in te schakelen via Freelance Office?"

Elke: "Focus op je kernactiviteiten en neem mensen aan voor taken die je zelf geen energie geven. Als bepaalde taken niet passen binnen je eigen team, overweeg dan zeker samen te werken met freelancers. Ze brengen niet alleen expertise, maar brengen ook veel ervaring mee die ze onder andere hebben opgedaan in verschillende opdrachten. Dat kan echt een meerwaarde opleveren voor je bedrijf. Freelancers zijn een waardevolle aanvulling om de continuïteit binnen je organisatie te waarborgen, vooral tijdens cruciale momenten zoals ziekteverlof. Het is een slimme zet voor efficiënt ondernemerschap."


 


Meer weten?

Ben je benieuwd naar het reilen en zeilen bij Freelance Office of wil je graag samenwerken? Geef gerust een seintje aan Saartje. 
E-mail: saartje@freelanceoffice.be
Telefoon: +32 496 44 08 96



Volg ons op social media of bekijk onze Google Bedrijvenpagina



7 december 2023

menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x